Частно Училище не иска да работи с детето

  • 3 112
  • 73
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 12 569
Да, първи клас завършват сред няколко дни. Дано не са разбрали, че търсите място за дете, което на есен ще е първи клас. И да, след 1.06 трябва да знаят свободните места за момента.

# 61
  • Мнения: 192
Частно училище Не означава:
По-добра дисциплина
По-добри учители Хора(проверете текучеството е огромно по обяви)
По-добра среда за ценности (не финансови).

Мнозинството от децата стават Хора и се образоват при предела не техните възможности в държавни училища. Изключително доволна съм, напук на ежедневните мрънкачи.

Потърсете училище, което е близо до дома ви (до 7 клас), и разбира се разговор с педагозите. Важно е и да имате поставянна психологична помощ, за да се нормализира поведението 🤗

# 62
  • Мнения: 13 507
Въпреки всичките проблеми на семейството, трудностите и т.н. които има с въпросното дете, голямата червена лампа е търсене на варианти някой друг да реши проблемите. Другите ресурсни учители, психолози, клас, обикновени учители в определено време може нещо да правят по въпроса, но огромната тежест и грижа си  е за родителя, той ако не работи целенасочено с детето в посока, която са му препоръчали психолози и т.н специалисти полза никаква. На логопед като водиш детето, ти дава упражнения за вкъщи, които да упражняваш ежедневно с детето, за да се автоматизира, не става от час на час и да очакваш ползи.
Има ли агресия или когато системно се пречи на цял клас да учи, околните трудно проявяват търпимост.
За автора на темата е добре и той да отиде на психолог, такива деца хем са трудни, хем им трябват насоки как те да се справят с проблема.

# 63
  • Мнения: 9 931
Като прочетох цялата тема, установих, че да се намери индивидуален подход към едно дете НЕ е работа на класната, на училищния психолог, на училището по принцип. А само и единствено на родителя. Т.е. никой в училище не иска да се занимава с това дете.
Не знам как по мое време - без училищни психолози, логопеди и ресурсни учители, класните се справяха с всяко дете, именно всяко, а не всички, които се вписват в общоприетите правила. От цял випуск в начален етап - 4-5 паралелки, имаше само 1 наистина проблемно дете. И доста повече деца с проблеми с дисциплината - палави да ги наречем. Но класните се справиха постепенно с всяко едно от тях. Да не забравяме и че децата не стоят на едно място, те също се променят.
Ще дам пример с мен самата - кротка и послушна съм била винаги, но съм интроверт, просто преглъщах и не отговарях  на разни язвителни забележки. Но в гимназията, като ми прелееше чашата веднъж на няколко месеца, просто тръсвах изведнъж, за изненада на учителя, директно какво мисля по въпроса. И съм безкрайно благодарна на моите учители, включително на учителя ми по математика, че бяха истински учители, истински педагози. И тези мои периодични изблици никога не са имали негативно отражение върху мен - нито забележки, нито наказателни 2-ки или по-ниски оценки.
Това, че дете е нарекло учителката "кучка", не е добре, разбира се. Но е напълно възможно това да не е от липса на възпитание, а просто учителката да е действително такава, а детето просто да е директно, да не е усвоило присъщото за по-възрастните лицемерие. Т.е. да прави мили очички на госпожата - Да, госпожо, добре, госпожо!, а наум да си мисли точно каква гаднярка е.
От това, което съм мяркала из нета за хиперактивността (без да претендирам да съм навлязла дълбоко в темата), е, че прибързаността се бърка с липса на възпитание ("невъзпитани" са тези деца по презумпция), а възпитанието е единствено задължение на родителя. Масово се слага знак за равенство между дисциплина и поведение (поне по мое време имаше голяма разлика между двете). Ако останалите деца (и учителите) тормозят детето (с подигравки, с това, че не искат да играят с него, с язвителни забележки на госпожата в час), детето има 2 изхода - да се затвори в себе си или да насочи мъката си навън - с обиди или с физическа "агресия" спрямо истинските агресори. 
Нямам представа как е в по-малките градове, но в София деца с проблеми (с обучението, с дисциплината) масово гледат да ги пишат СОП, за да не се занимават с тях. На последния чин - "далеч от очите, далеч от сърцето", 2 учебни часа седмично с ресурсен учител, през останалото време не се занимават с тях - не ги изпитват, не ги включват в работата с останалите деца, на родителите на останалите деца им казват, че това е проблемно дете и да не играят с него.
"Бонусът" за училището от този подход е ясен - училището взима 2-но финансиране за всяко дете със СОП, не се занимават с детето, не им влиза в статистиката за средния успех на училището, ако пък са включени в някакъв "проект" с европейски средства, взимат още едни пари за "диагностициране" на дете със СОП. А че съсипват бъдещето на деца - хич не ги интересува. Ако пък успеят да принудят родителя да премести детето в друго училище - точно със "загрижени" приказки за по-малко училище, по-спокойно училище, по-малък клас, е направо шестица от тотото. А в другите училища е същото. Няма как да намериш конкретен свестен учител, не зависи от учителя, а от директора, да запише ново дете. Никой директор не иска "проблемно" дете, само училище от покрайнините, което се бори да не закрива паралелки, ще вземе това дете. И пак няма да направят нищо за детето, просто ще имат още една необходима бройка за финансиране.

# 64
  • Мнения: 13 507
Преди децата със СОП, учеха в специални училища, след това ги закриха и решиха, че трябва да влизат в масовото училище, затова по твое време не е имало такива проблеми. Децата със СОП са ти били далеч от очите, вероятно не си и подозирала за съществуването им.
Стигаме и до въпрос, кой интерес е по- важен, на едно дете или на един клас.
Тези, които са хиперактивни, често са и агресивни, именно такива агресивни деца с диагнози са проблема, а не всички.

# 65
  • Мнения: 9 857
В интерес на всички е децата да си интегрират в обществото. Трябва пэт към тях, подкрепа, грижа.. все много сложни неща

# 66
  • Мнения: 9 931
 В 1 клас дете имаше 2-ки по математика в час и 32 т. на състезанието "Европейско кенгуру". Оставям на преценката на четящите темата да решат коя оценка по математика е по-обективна - на класната или на неизвестния проверител от "Европейско кенгуру".
Личното ми впечатление е, че напоследък учителките смятат всяко дете, което не изкарва с лекота 5 или 6, за дете с обучителни проблеми. А всяко дете, което не могат да дисциплинират или не могат да привлекат интереса му - за хиперактивно или агресивно.

И не, по мое време децата, които не са били отличници, не са ги смятали за "бавноразвиващи се" и не са ги пращали в специални училища. Просто имаха 4-ки, примерно, а не 6-ци. Поне от личен опит - съученик имаше 6 по трудово с бракувана везна от майка му-аптекарка, а аз 5, с везна от кутия от крем Нивея. Но дотам. Не е като сега - детето на кварталната фризьорка, която обслужва целия педагогически персонал и знае всички клюки от училището, да е отличник, а детето с 32 т. на кенгуруру-то да е с 2-ки на материала по математика от училище.

Последна редакция: нд, 09 юни 2024, 07:18 от man_darin_ka

# 67
  • Мнения: 9 857
Пак добре, че не го е ритала. Моето са го ритали в детската градина, понеже ги дразнело, че си мести краката докато седи на стола.

# 68
  • Мнения: 13 507
В интерес на всички е децата да си интегрират в обществото. Трябва пэт към тях, подкрепа, грижа.. все много сложни неща

Интегрират се, но не всички.  Пълно е с деца, които се интегрират чудесно и ги подкрепят и учители и деца, но когато някое не може да се интегрира не може да се търси проблема само в другите.


Мандаринка, нещо не ти вярвам много, как пък ще бъде изнуден някой родител да си "пише" детето със СОП, то така става - пишеш го и хоп готово.

# 69
  • Мнения: 39 641
32 точки на кенгуру не е кой знае какво

# 70
  • Мнения: 9 931
E, за първи клас говорим. Според същата тази учителка (класната) - "Запишете си децата за състезанието, като искате, но повечето деца имат 12-14 т. максимум, да не плачат после!"


Мандаринка, нещо не ти вярвам много, как пък ще бъде изнуден някой родител да си "пише" детето със СОП, то така става - пишеш го и хоп готово.

Не, трябва родителят да подпише декларация/молба, но преди това е адски натиск. Говорила съм с майката на детето.
Само защото детето се върти на чина, не пише през целия час, прави грешки от бързане, прекъсва госпожата и не му е приятно, че децата го наричат "тъпак".

Последна редакция: сб, 08 юни 2024, 21:53 от man_darin_ka

# 71
  • Мнения: 1
Да хванеш 32 точки на състезание с избираеми отговори може да е просто късмет. Формално погледнато, 32 от 100 е тройка на протрит косъм.

# 72
  • Мнения: 12 569
СОП може да е с количествени оценки, може да е с качествени. Качествените са за деца, които не покриват ДОС.
СОП се определя краткосрочно - за решаване на проблем и покриване на ДОС, може и за един срок или три месеца; дългосрочно - за етап. Децата, които покриват ДОС и са на количествени оценки се явяват на НВО с допълнително време и консултант, различен шрифт, техническо пособие , според нуждите. Те се борят за място наравно с останалите. Децата на качествени оценки не се явяват на НВО в седми клас, защото не покриват ДОС и учат по индивидуална програма, която не покрива учебния план по основните предмети - БЕЛ/ математика или и двата. Те се насочват към професионална гимназия или профилирана паралелка от Ресурсен център. И все пак на родителите се предлага избор между 2-3 варианта. Тези деца учат и нагоре по облекчена програма с качествени оценки до десети клас, а ако учат до 12 клас не се явяват на ДЗИ. И да, няма как да изкарат шофьорска книжка или да учат висше, защото не покриват минимума.
Относно "Европейско кенгуру". Моят син смята на ум до 1000 със заемане и преминаване и дробни числа (цени) от преди да тръгне първи клас, но в първи клас на кенгуруто изкара 11 точки, защото не беше и помирисвал състезателни задачи. Та 32 точки на първокласник на състезателни задачи съвсем не е толкова малко, особено за дете, което на елементарните задачи в клас има слаби оценки. Нещо определено не е в ред.

# 73
  • София
  • Мнения: 3 110
Здравейте, не знам дали намерихте държавно училище, също и в кой район на София ви е удобно. Знам, че в 148 ОУ в Слатина има свободни места. Не е много амбициозна средата, няма голям натиск, но са по 2-3 паралелки с не много на брой деца. Може би си заслужва да разговор с ръководството.

Общи условия

Активация на акаунт