Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 17

  • 5 662
  • 99
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 11 210
Всъщност през уикенда хората се изсипват в Кръстова Вада 😀😃 Задръстванията около Парадайс са несравними с нищо в центъра по това време. Паркирането в и около мола беше невъзможно преди няколко седмици в събота например.
Самата истина. И още една - до Парадайз има метро, което спира буквално ВЪТРЕ в мола, с топла връзка, благодарение на която не излизаш изобщо на студ, дъжд, жега. Това е единственото подобно инфраструктурно решение в София.
В този контекст ще кажа, че явно са идиоти тези, които предпочитат да се тъпчат с коли в задръстването там и да дишат с часове отровните газове в подземния паркинг.

# 61
  • София
  • Мнения: 38 902
Темата е за кварталите на София.
Аз лично съм отгледала две деца без кола. Баща им караше кола, но толкова рядко ми е помагал с тази кола, че спокойно може да не я броя.
По едно време работех до Парадайс и ми беше перфектно метрото вътре.

# 62
  • Мнения: 61
Гетото си е гето.Вари го ,печи го,все си е гето.

# 63
  • Мнения: 1 718
Скрит текст:
Освен синя зона ми се иска направо да има и някакви други ограничения за влизане в центъра. Не е нормално това нашествие от коли, особено в почивни дни. Всеки ден има спрели "за малко" пред гаража.
Хайде, сега, глупости. Ограничения за влизане. Това пък как го измисли.... На днешно време.
....
Не би било като да открием топлата вода.
Има го в някои градове, където не може всеки с кола да влиза в централните части ей така. Оставя я в покрайнините на паркинг безплатно и продължава с метро или плаща много солено за всеки час, в който возилото му пребивава в района с ограничение.
Бих го нарекла цивилизовано и с грижа не само за града, но и за здравето на всички, но не сме еволюирали до там че да го проумеем и да го оценим. Паралелно с това трябва да се инвестира здраво в удобен и редовен ГТ, защото вече в час пик редовно е проблем човек да успее да се дореди...
В някои градове човек не може да си закупи автомобил, ако преди това не докаже, че има къде да го паркира. Отново подкрепям с две ръце и, заради децата и внуците ни ,искрено се надявам поне те да го доживеят.
Опасния въздух е най-жестокия бич за всички.
С всичко съм съгласна, но автомобилите далеч не са най-големият замърсител на въздуха в София. Общината не взима мерки за останалите замърсители или поне симулира, че взима такива.
Най-големите замърсители в София
Между другото бях най-големият застъпник за тезата, че не автомобилите замърсяват. Но наскоро бях в Париж за около седмица - нямаше 1 автомобил, който като мине и да се вижда нещо да излиза от ауспуха, да не говорим, че имаше и много електрически автомобили. За разлика от тук, където ако се разходите покрай някое по-голямо кръстовище и ще се удушите, пълно е с автомобили, които видимо пушат и замърсяват.

Явно е възможно да се реши този проблем, стига да има воля и желание, и автомобилите наистина да не са фактор в замърсяването на въздуха. Но за момента е факт, че в София поне има много автомобили, които не би следвало да са в движение - пушат прекалено много, дали черен дим (дизел без филтри, понякога и нарочно го правят това, за да "върви повече"), или син дим (повреден двигател, който гори повече масло).

# 64
  • Мнения: 4 459
Преди седмица моето хлапе и компания бяха на кино+хапване в Парадайс . На тръгване не успяват да се качат на две поредни влакчета на метрото, защото нямало място и се наложило, заедно с други неуспели  пътници  да търсят алтернативни маршрути за придвижване  с автобус. Закъсня с повече от час.
Има причини да е толкова тежък трафика там и ГТ допринася за проблема.
Обещаваха като във Виена , а получаваме като в Кайро.

# 65
  • Мнения: 4 800
Да, да, районът Парадайс е ужасен. С метрото съм го играла няколко пъти. Доброволно не бих си го причинила пак. Всячески го избягвам.

Но трафикът си е трафик. Ако не е с колите, ако ГТ беше почти идеален, "задръстването" щеше да е по автобусите, метрото, тролеите....

# 66
  • Мнения: 45
Никъде не съм казала, че идват тълпи жълтопаветници. Това си е Ваша трактовка. И да, кварталите, в това число Надежда, също страдат от липса на паркоместа. 960лв е абонаментът за общинския паркинг, а не за частните такива. И правех сравнение с абонамента за синя зона, чиято цена се цитираше по-горе.

Разходете се събота и неделя при хубаво време в кварталите, граничещи със Северния парк, вижте за колко автомобили иде реч и след това ме оборете.

Ако някой едва ли не да иска барикадиране на центъра, защото не може да си спре колата вечер, за мен е все едно да се карам със съседа, който си е наумил, че общинското парко място пред блока му е резервирано.

Аз лично плащам 2000 лева за платен паркинг за една кола в зелена зона, просто защото в един момент ми писна да обикалям по половин час да търся къде да паркирам. Една от причините е ниската цена на паркиране за живущи в зелена и синя зона - тези цени не са пипани от как въведоха зоните преди 10-15 години, тогава може и да са били пари, сега вече за никого не представлява какъвто и да било проблем да плати цитираните 450 лева за две коли, едната изобщо да не я мърда и да заема нон-стоп място в зелена/синя зона. Не че очаквам да се промени кой знае какво, но ако втората кола струва 1000 лева, тогава може и да помислят дали им трябва втора кола, най-малкото нали идеята да живееш в центъра е да не ти трябва кола за всяко нещо.

Така или иначе проблема с паркирането ще се задълбочава навсякъде, даже новите квартали са най-добре от тази гледна точка - всяко жилище има по 1 паркомясто, а така или иначе всеки там има кола. В старите квартали, все още има хора от поколенията в които хората не са имали автомобили, има и хора от поколението в което автомобилът е един семеен, а не по 1 за всеки. Тези поколения се заместват от поколението в което всеки е със собствен автомобил и местата все повече и повече ще са недостатъчни. Това важи особено за тези които всеки ден си ползват автомобилите - тези които рядко карат нямат грижи - намираш си място някъде, оставяш колата да заема място и нямаш проблеми.

# 67
  • Мнения: 11 210
Преди седмица моето хлапе и компания бяха на кино+хапване в Парадайс . На тръгване не успяват да се качат на две поредни влакчета на метрото, защото нямало място и се наложило, заедно с други неуспели  пътници  да търсят алтернативни маршрути за придвижване  с автобус.
Има и трамвай точно до Парадайз. Моята дъщеря по едно време не обичаше "да се завира под земята" и ходеше с трамвая.
И автобуси, но те са до някакви странни квартали и не ги знам.

Впрочем, в София досега не съм виждала да няма място в метрото до степен да чакаш следващи мотриси, и досега го бях преживявала само в Лондон. Е, преди месец го видях в едно сравнително малко по размери градче - Ница (колкото Пловдив по население). Така че не знам на базата на какво са сравненията с Кайро, предимно в по-цивилизовани градове се случва очевидно Simple Smile
При положение, че си на топло и следващият е след 5-10 минути, не виждам къде е драмата.

# 68
  • София
  • Мнения: 38 902
Между другото, наземният транспорт доста се влоши в кварталите покрай метрото. В смисъл - спряха някои линии, уикенда е през 20 минути или някои линии липсват - въобще много тегаво!

# 69
  • Мнения: 40
Никъде не съм казала, че идват тълпи жълтопаветници. Това си е Ваша трактовка. И да, кварталите, в това число Надежда, също страдат от липса на паркоместа. 960лв е абонаментът за общинския паркинг, а не за частните такива. И правех сравнение с абонамента за синя зона, чиято цена се цитираше по-горе.

Разходете се събота и неделя при хубаво време в кварталите, граничещи със Северния парк, вижте за колко автомобили иде реч и след това ме оборете.

Ако някой едва ли не да иска барикадиране на центъра, защото не може да си спре колата вечер, за мен е все едно да се карам със съседа, който си е наумил, че общинското парко място пред блока му е резервирано.

Аз лично плащам 2000 лева за платен паркинг за една кола в зелена зона, просто защото в един момент ми писна да обикалям по половин час да търся къде да паркирам. Една от причините е ниската цена на паркиране за живущи в зелена и синя зона - тези цени не са пипани от как въведоха зоните преди 10-15 години, тогава може и да са били пари, сега вече за никого не представлява какъвто и да било проблем да плати цитираните 450 лева за две коли, едната изобщо да не я мърда и да заема нон-стоп място в зелена/синя зона. Не че очаквам да се промени кой знае какво, но ако втората кола струва 1000 лева, тогава може и да помислят дали им трябва втора кола, най-малкото нали идеята да живееш в центъра е да не ти трябва кола за всяко нещо.

Така или иначе проблема с паркирането ще се задълбочава навсякъде, даже новите квартали са най-добре от тази гледна точка - всяко жилище има по 1 паркомясто, а така или иначе всеки там има кола. В старите квартали, все още има хора от поколенията в които хората не са имали автомобили, има и хора от поколението в което автомобилът е един семеен, а не по 1 за всеки. Тези поколения се заместват от поколението в което всеки е със собствен автомобил и местата все повече и повече ще са недостатъчни. Това важи особено за тези които всеки ден си ползват автомобилите - тези които рядко карат нямат грижи - намираш си място някъде, оставяш колата да заема място и нямаш проблеми.

Всичко, което сте написали е така. Но нека споменем новите квартали с осигурени подземни паркинги за всеки блок - има паркоместа за всички апартаменти, но никой не ги купува. Масово новозаселниците пестят от паркоместа и си спират като на нивата отвън. Разходете се в Малинова долина, Витоша... Всички нови квартали са така. На семейство имат по една кола за всеки сезон и после "ама няма къде да паркираме, тя общината е виновна". Виновна е дотолкова, доколкото не е вдигнала безбожно данъка на всеки един автомобил след първия.

# 70
  • Мнения: 1 143
В много сгради, ако не и във всички, не е осигурено по едно паркомясто на апартамент. Мисля, че за тези, които ги водят ателиета не е задължително да има осигурено такова. Даже и не съм сигурна дали на ниво апартамент задължително трябва да има. В блока, в който съм аз на два входа с общо около 80 апартамента има не повече от 20 гаража (открити/закрити паркоместа няма). Част от собствениците са купили повече от един гараж, защото имат по два автомобила. Когато аз купувах, имаше останали два гаража по 18 хил. евро, а мазетата, които също се продаваха отделно, бяха продадени всичките. На онзи етап цената на гаража ми се видя твърде висока и сега паркирам на платен паркинг. Със сигурност ми е по-евтино, отколкото да бях взела и гараж с ипотеката, но пък гараж с топла връзка си е и комфорт и сега малко съжалявам.

# 71
  • Мнения: 40
В много сгради, ако не и във всички, не е осигурено по едно паркомясто на апартамент. Мисля, че за тези, които ги водят ателиата не е задължително да има осигурено такова. Даже и не съм сигурна дали на ниво апартамент задължителво трябва да има. В блока, в който съм аз на два входа с общо около 80 апартамента има не повече от 20 гаража (открити/закрити паркоместа няма). Част от собствениците са купили повече от един гараж, защото имат по два автомобила. Когато аз купувах имаше останали два гаража по 18хил. евро, а мазетата, които също се продаваха отделно, бяха продадени всичките. На онзи етап цената на гаража ми се видя твърде висока и сега паркирам на платен паркинг. Със сигурност ми е по-евтино, отколкото да бях взела и гараж с ипотеката, но пък гараж с топла връзка си е и комфорт и сега малко съжалявам.

Така е. Много хора са постъпили като Вас, с тази разлика, че 99% от тях не ползват и платените паркинги. Спират си на тротоара пред блока, запушват гаражи т.н., само и само да не олекнат с пари. Само където това поведение, прави кошмар пребиваването на останалите в даден квартал. По улиците едва се разминават две коли, редовно има ударени, редовно има и скандали.
И по стечение на обстоятелствата, имам представа от подземните паркинги по "новите" квартали - случаите като Вашия са единици и страшно много паркоместа висят просто така, празни.

# 72
  • Мнения: 1 143
Аз и да искам да спра безплатно някъде из кварлата, то места просто няма след 19ч. вечер.

Споделям една статия във връзка с промени в Данъчно-процесуалния кодекс, свързани с прехвърлянето на вещни права върху имот. От 3-ти Май 2024 няма да можеш да продадеш имот, ако имаш изискуеми задължения

# 73
  • Мнения: 4 459
Така че не знам на базата на какво са сравненията с Кайро, предимно в по-цивилизовани градове се случва очевидно Simple Smile
При положение, че си на топло и следващият е след 5-10 минути, не виждам къде е драмата.
Сравнението с Кайро е заради това, че там няма знаци и правила, а у нас  -не се спазват и е напълно без последствия за разлика от по-цивилизованите градове.
Що се отнася до ''приключението''  на хлапетата и на мен ми се е случвало на спирка Сердика.
Невъзможността да се поеме човекопотока в часове пик определено генерира трафик от автомобили. Все пак хората трябва да разчитат, че ще се придвижват, а не да чакат мотриса след мотриса . Особено ако са и с малки деца. Там е драмата -в липсата на още  няколко вагончета, което би гарантирало , че всеки ще се качи и ще пристигне навреме.

# 74
  • Мнения: 9 912
Посбутваш малко вече влезлите във вагоните и влизаш. В големите европейски столици в час пик е същото. Побутват се и влизат.

Общи условия

Активация на акаунт