Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 17

  • 4 134
  • 85
  •   1
Отговори
# 75
# 76
  • Мнения: 45
В много сгради, ако не и във всички, не е осигурено по едно паркомясто на апартамент. Мисля, че за тези, които ги водят ателиета не е задължително да има осигурено такова. Даже и не съм сигурна дали на ниво апартамент задължително трябва да има. В блока, в който съм аз на два входа с общо около 80 апартамента има не повече от 20 гаража (открити/закрити паркоместа няма). Част от собствениците са купили повече от един гараж, защото имат по два автомобила. Когато аз купувах, имаше останали два гаража по 18 хил. евро, а мазетата, които също се продаваха отделно, бяха продадени всичките. На онзи етап цената на гаража ми се видя твърде висока и сега паркирам на платен паркинг. Със сигурност ми е по-евтино, отколкото да бях взела и гараж с ипотеката, но пък гараж с топла връзка си е и комфорт и сега малко съжалявам.

Това го промениха преди 10-тина години, сега за всяко жилище се изисква да има гараж/паркомясто, независимо дали се води ателие или апартамент. Преди това имаше абсурди от рода на цели сгради без едно паркомясто, защото всички жилища се водеха ателиета. Според мен в гъсто застроените части от новите квартали, едва ли има неизкупени паркоместа, рано или късно се купуват, като започне да става невъзможно свободното паркиране. И проблемът отново опира до това че там без кола е почти невъзможно и то са необходими не една, а две коли. Тогава си купуваш полагащото се паркомясто, а втората кола - навън. Тази която е навън обикновено е тази която се ползва рядко и заема място почти постоянно. Основното което казвам че там проблемът така да се каже е  настоящ, там всички имат по 2 коли, в другите квартали тепърва ще се случва, въпреки че в старите квартали, някак не ми се струва толкова задължително да се има автомобил, особено пък 2 на семейство.

Иначе от личен опит ще кажа, че може и сега да е по-евтино да паркираш на платен паркинг, но рано или късно с оглед на намаляващите паркоместа навсякъде, гаража ще повишава своята стойност, а платените паркинги ще стават все по-скъпи. Само за справка този на който паркирам 2019-та започнах да го ползвам срещу 90 лева на месец, сега е 168 с тенденция до 2-3 години да стане поне 200 лв.

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 17:11 от joro123

# 77
  • Мнения: 11 154
Това го промениха преди 10-тина години, сега за всяко жилище се изисква да има гараж/паркомясто, независимо дали се води ателие или апартамент.
Трикът е "гараж или паркомясто". Зачисляват и места на улицата, които са зона и я ги има, я не. Не са гарантирани за собственика на апартамента. Имам пример пред очите си с две нови кооперации на нашата и съседната улица (център), които изникнаха в последните години на мястото на стари къщи в маломерни парцели. Имат гаражи под земята или на кота нула, но местата в тях определено са по-малко от броя на апартаментите. Отделно не е позволено по проект да строят повече от 5 етажа, но мамят с кота корниз и нареждат още 2-3 етажа мезонети отгоре.

# 78
  • Мнения: 1 120
И аз се изненадах защо при това положение в моя блок са така малко гаражите. А то си имало начин да излъжеш системата.

Междувременно погледнах и как вървят цените на гаражите в квартала. Попаднах на две обяви. Близо 900 евро на квадрат за гараж в новостроящ се комплекс съвсем близо до мен. Аз апартаментът го купих на 950 евро на квадрат. 🫣

# 79
  • Мнения: 9 894
И да има налични по 1 на апартамент, комшиите от вече построени блокове в съседство си купуват, и за новите хора не винаги остават. Другият момент е, че строителите пазят по два гаража или паркоместа за големите жилища, на които се полага по едно място(за да могат да ги продадат-големите имам предвид). Инак, може и да не успеят да ги продадат.

# 80
  • Мнения: 9 844
Потвърждавам за големите апартаменти - за тях се пазят гаражи/ПМ. Освен това обезщетените собственици често взимат по 2 гаража към жилище, да има и за склад. Като добавим и това, че вече се смята за нормално да има по 2 коли на семейство,  а не по една - ясно е, че не стигат.

# 81
  • Мнения: 401
С интерес следях обществения паркинг в Надежда 1. Платен е и пак няма места по Кирил Дрангов.

Четох че масово се строят нови сгради, но цената на едно паркомясто е половината от апартамента.

Няма ли някъде обществен експеримент осъществен в София? Паркинг безплатен като този в Надежда? Около метростанциите е жив ужас.

# 82
  • Мнения: 2 317
Няма причина общината да осигурява безплатни паркинги. Къде ще се паркира е личен проблем.

# 83
  • Мнения: 41 353
Няма причина общината да осигурява безплатни паркинги. Къде ще се паркира е личен проблем.

Има причина, ако е с някаква цел. Например буферни паркинги до първите спирки на метрото за идващите от провинцията. Но не и в центъра. Там обаче може да се построят платени паркинги, даже многоетажни такива.

# 84
  • Мнения: 3 997
Това е друго, да, и уж би следвало да насърчава използването на градски транспорт, доколкото не се възползват живущи наоколо.

# 85
  • Мнения: 2 317
Няма причина общината да осигурява безплатни паркинги. Къде ще се паркира е личен проблем.

Има причина, ако е с някаква цел. Например буферни паркинги до първите спирки на метрото за идващите от провинцията. Но не и в центъра. Там обаче може да се построят платени паркинги, даже многоетажни такива.

Буферните не са напълнл безплатни. Иначе не мисля, че някой пречи на частната иниациатива да строи паркинги.

Общи условия

Активация на акаунт